Werken aan mijn communicatie

In september begon ik weer met volle moed aan mijn opleiding als Zorgkundige .
Ik was bijna klaar en ik keek er al naar uit om eindelijk af te studeren .
Niet zo zeer om van job te veranderen .
Want mijn job als huishoudhulp doe ikĀ  graag .
Toch keek ik enorm uit naar de eindstreep .
Om eindelijk in de grote vakantie nog eens verlof te nemen samen met mijn partner en zoon .
Tijdens mijn opleiding nam ik geen verlof om verlof te nemen maar spaarde ik ze allemaal op voor mijn stage .
Helaas , was ik niet geslaagd voor mijn stage .
De 2 x op een rij niet .
Even dacht ik alles te laten voor wat het was en het op te geven .
Maar ik was er bijna .
Het zou gek zijn om alles nu weg te gooien .
Een diploma behalen was eenmaal een doel van mij .
Hoe vaak ik vroeger wel niet heb moeten aanhoren dat ik moeilijk werk zou vinden omdat ik geen diploma had .
Van die praatjes wilde ik echt wel af .
En iets betekenen voor anderen dat is iets waar ik gelukkig van wordt .
Daarom leek de job als zorgkundige op mijn lijf geschreven .
Ik besloot om te gaan werken aan mijn werkpunten en communicatie en meeleven met de zorgvrager was er een van .
Ik kwam in contact met een loopbaanbegeleidster en ben nu in begeleiding .
Samen werken we aan mijn zelfvertrouwen en aan de manier van communicatie .
Op de moment leer ik verbindend communiceren .
Ik vind het steeds moeilijk om mijn gevoelens uit te drukken dus op deze manier communiceren kon ik niet .
Op mail en via smsen lukt het me al aardig goed en daar ben ik trots op .
Ik heb mezelf zelfs beloond met een kadotje .
Natuurlijk met iets wat te maken heeft met communicatie : zo gaf ik mezelf het werkboek van NlP , scheurkalender en de NlP doe kaarten cadeauĀ  .

Reactie schrijven

Commentaren: 0