Haar eerste verjaardag in de hemel

6 maart de verjaardag van ons mama .
.Voor het eerst viert ze deze in de hemel ( of op welke plaats ze nu mag zijn ) .
Morgen zou ze 59 jaar geworden zijn .
Omdat te vieren ging ik gisteren een mooi boeket bloemen kopen in de plaatselijke bloemenwinkel om op haar laatste rustplaats te leggen .
Want ja voor een verjaardag mag het al iets speciaals zijn . Deze gingen we vandaag samen met onze stiefvader neerleggen .

Bij aankomst zagen we dat al deĀ  oude bloemen zijn weggehaald .
Ook haar as dat was uitgestrooid op een kleine plaats in het gazon was helemaal verdwenen ( gelukkig kregen we wel allemaal een doosje met as erin )

Het besef begint er te komen dat er na een tijd niets anders meer overblijft dan een kleine metalen plaatje aan de muur .
Er blijft niets meer over van iets dat 58 jaar hier op de aarde heeft geleefd .
Ik legde de bloemen naast een ander mooi bloempotje ( van een van mijn zussen ) dat onder haar naam bij de gedenkmuur stond .
En we gingen weer naar huis .
Morgen zal een moeilijke dag worden , moeilijk voor ons allemaal .
Ons mama haar eerste verjaardag zonder haar in ons leven .
Het liefst van al zou ik morgen een pyamadag willen houden , in de zetel willen zitten en nog wat mooie foto's willen bekijken met dozen vol zakdoeken en een grote zak chocolade .
Het liefst van die chocolade waar we allebei enorm gek op waren : chocotoffs .
Helaas is het morgen gewoon werkendag en rekenen de klanten op mijn aanwezigheid .
Maar morgen is een dag waarbij ik niet voor 100% gefocust zal zijn op mijn werk .

Reactie schrijven

Commentaren: 0