Mijn eerste ervaring met NLP

In mijn vorige blogbericht had ik het over het kadotje dat ik mezelf heb kado gedaan: De cursus NLP .
In deze cursus staan er heel wat tips in over hoe je beter kan communiceren .
Het is een boek met 52 opdrachten ( voor elke week 1 )
Dit was een van mijn werkpunten tijdens mijn vorige stage .
Ik mocht niet meteen beginnen aan mijn opdrachten van mijn loopbaanbegeleiding .
Want tijdens mijn loopbaanbegeleiding is er uitgekomen dat ik iets te hard mijn best doe , iets te hard mijn best doe om te slagen .
Ik had dus een tijdje de opdracht gekregen om alles wat met communicatie te maken had en ook met zelfzorg even links te laten liggen .
Nu ja zelf een boek over zelfzorg mocht niet .
Ik moest even aan mindfulness gaan doen .
Moet ik hier wel even bijzeggen dat ik in de maand maart toch al geprobeerd heb om dagelijks te mediteren .
De ene keer lukt me al beter om tot rust te komen .
Er zijn ook zo van die momenten dat ik lig en naar meditatiemuziek luister dat mijn hersenen net beginnen werken .
Voorbeelden zoals : ooh ik moet nog een wasmachine opzetten , ooh de douche poetsen of dringend beginnen studeren .
Herkennen jullie dit ook ?
Maar soit even terug naar het onderwerp : De NLP cursus .
Want ik ben weer serieus aan het afdwalen .
Dus na een tijdje toch met de opdrachten begonnen .
En deze lukt net zoals het mediteren de ene week wat beter dan de andere .
Het hangt natuurlijk ook af van welke opdracht .
En of ik deze kan toepassen in mijn omgeving .
Soms ben ik zo'n taterkous dat  mijn woorden en zinnen er uit komen als een waterval en ik de opdracht volledig vergeet ;) .
Ik heb mezelf dus voorgesteld als het de ene week niet lukt , dat ik de opdracht bij houd voor een ander moment .
Opdrachten zoals ja en i.p.v ja maar , andere gedachten lezen en invullen , wat als toevoegen in een gesprek lopen af en toe wat moeizamer .
Hiervoor ben ik nog op zoek naar mensen die ook gebruik maken van NLP of interesse hebben om dit te leren .
Zodat we dit samen kunnen inoefenen .
Moest je interesse hebben , mag je dit altijd laten weten hieronder of via mij persoonlijk  .
Door dat ik het boek heb aangekocht , mag ik ook gratis op het forum .
Op die manier zie ik hoe andere het er van bakken  , hoe andere dit aanpakken en kan ik mijn ervaringen zelf ook delen .
Wat het natuurlijk wel fijn maakt omdat je wel wordt aangemoedigd .
Nog wat pluspunten aan deze fijne cursus is dat je met momenten  gratis filmpjes over NLP krijgt , dat de schrijver je persoonlijk maild om te vragen hoe het verloopt en zelf ook nog reageert op de ervaringen die je op het forum post .
Kortom , ik kan iedereen NLP aanbevelen .

Reactie schrijven

Commentaren: 0